nuffnang-ads

Wednesday, March 18, 2015

DESTINASI HATI

DH#1






                Shhh......diamlah...kejap lagi cikgu masuk. Bangun !!! weyy...ko ni nape ha!!pagi -pagi da cari hal dengan aku. Rilek la derr..!! ko blah skunk..aku tak nak tengok ko nyemak kat meja aku. Kalau cikgu datang pon tahu lah aku nak bangun sendiri. Behzad terus dengan hidupnye sendiri yang hanya ingin bersendirian. Dahulunye Behzad adalah seorang yang aktif ,periang, nakal, dan juga seorang yang suka bergaul. Semua itu adalah gara-gara satu peristiwa yang membenak kedalam jiwa Behzad sehingga terus tiada perasaan untuk mempedulikan semua orang di sekeliling.
                Buzz !!! Buzz !!! Buzz !!! tersentap dengan itu, terus dibuka ym. Oh, rupanya ally sedang online. Sudah lama ally tidak menghubungi Behzad, dan dia hanya akan muncul secara tiba-tiba. Ally adalah salah seorang kenalan Behzad di internet. Mereka berkenalan di ym. Hampir tiga tahun mereka berkenalan tapi tidak pernah berjumpa. Pernah juga sesekali Behzad cuba untuk menghubungi Ally namun hampa belaka. Pernah sekali mereka merancang untuk bertemu tetapi hampa. Diwaktu dan saat yang dijanjikan Ally menghampakan Behzad.
                Awak , saya on the way ke Melaka ni taw, saya nak jumpa awak la. Saya pon x tahu macam mane nak cakap. Tapi sekarang saya memang dah  on the way ke melaka. Behzad dengan tiba-tiba bergerak ke malaka , ini adalah kebetulan pada hari itu kakaknya dari pahang datang ke KL dan Behzad menggunakan kereta kakaknya dan pergi ke melaka. Behzad sangat bersemangat ke sana kerana sudah lama disimpam perasaan hati yang tertarik pada nama Ally itu coz die sgt menyayangi Ally walaupon x pernah bersua muka. Behzad sudah jatuh cinta dengan Ally setelah lama mereka berhubung dalam internet.
                AWAK!!! Kenapa tiba-tiba jer ni nak datang sini. Awak tahu tak , hari ini saya on stanby taw. Tapi xperlah, saya xnk menghampakan awak. Kita jumpa sahaja yer hari ini. Nanti awak da sampai di ayer keroh, awak kol saya ok. Saya nk bersiap nanti senang. Behzad pon bertambah semangat dan terus bernyanyi riang didalam kereta kakaknya sehingga tersedak sendiri. Gembira bukan kepalang hanya tuhan sahaja yang tahu perasaan Behzad di waktu itu.
                Saya dah sampai awak kat tol ni. Awak da bersiap belum. Oh , awak da sampai yer.ok awak nak tunggu saya kat maner  yer? Saya tunggu awak di mahkota parade ok. Owh..dekat jer la mahkota parade tu dengan rumah saya. Ok , awak tunggu saya dekat situ. Awak ,saya tunggu awak dekat pizza taw. Tapi saya tak masuk dalam yer, saya duduk kat luar jer.

                Dalam suasana yang gembira, Behzad terasa umpama bidadari akan muncul didepan mata sebentar sahaja lagi dan berharap penderitaan yang ditunggu selama ini akan berakhir. Apakah Behzad dapat menerima Ally yang realiti, kerana sebelum ini Ally hanyalah watak penting dalam ym yang Behzad paling gemari. Perlukah Behzad menyatakan perasaan yang terpendam sekian lama terhadap Ally. Adakah Ally akan terima Behzad seadanya. Semua itu bermain difikiran Behzad kerana perasaan sangat terharu apabila hampir tiba detik pertemuan itu.

No comments: