nuffnang-ads

Wednesday, March 18, 2015

DESTINASI HATI (4)

DH#4


                                  Assalamualaikum “ ucap Behzad “ ... waalaikumsalam ( dalam nada kepelatan ) “ Mia” anak fruit Behzad. “Ucik da bayek mama, Ucik bg bear kt Mia la mama” ujar Mia dalam nada pelat . “ Ucik pergi mana? Pagi2 lagi dah hilang ? “ tanya Along pada Ucik. “ tadi pergi jumpa  kawan” ujar Behzad dalam nada lemah. Behzad terus berlalu dan masuk ke bilik untuk mengambil kain tuala, lalu terus ke bilik air untuk mandi, selepas itu Behzad terus tidur untuk tenangkan diri. Behzad terlena dalam kepenatan. Tiba-tiba......

“Bounce to you, bounce to you
Nae gaseumeun neol hyanghae jabil sudo
Eobseul mankeum ddwigo itneungeol


Break it down to you, down to you,
Nae gaseumi neo, neol gajji
Motandamyeon meomchul georanda (nal barabwara)


                Hello !!! terdengar suara yang agak dalam ketakutan dan teresak-esak. “ hello...hello...hello...” lalu Behzad bangun dari tidur.  “ awk ~~~ (dalam nada yang suram) maafkan saya awk, maaf buat awak tertunggu dan mencari saya, sebenarnya saya pun mencari awak tadi, tiba-tiba jer nset saya problem tadi, saya tunggu disana sampai jam 5pm tadi awak, satu tempat tu saya cari awak, tapi tak jumpa awak pun, awak jangan la salah faham awak, bukan saya sengaja tak nak jumpa awak. “ ujar Ally untuk menerangkan kepada Behzad. “ stop!!! Saya tak nak dengar lagi, saya percaya pada awak selama ini, saya yakin awak jujur pada saya, awak ingat saya ni apa????TUNGGUL ker duduk kat sana samapi lima – enam jam kat sana. Plizzz la awak, kenape???kenape???? kenape sampai sana jer nset awak leh problem, sebelom ni tak pernah pun problem, siang malam saya kol awak, hari2 saya kol awak x pernah miss, tapi bila saya da hampir dengan awak, nset awak buat hal yer. Wake up la dear!!! Saya ni bukan watak lelaki yang senang dipermainkan!!awak ingat saya nak menangis ker bile awak buat macam ni!!pliz la dear...not me la...for your information, i`m not yours!!! Tapi kan, seperkara saya nak beritahu awak, if ade orang lelaki yang awak da kenal for a couple years, pliz la hormati die and respect die!!! Dont waste your time to fren for a couple year  like this.this is waste...waste!!!!!WASTE!!!!!!!!!!!!! ujar Behzad dalam nada marah dan ego. ( tercalit dalam perasaan ingin memaafkannya tetapi ego seorang lelaki tidak akan menunjukkan dia seorang yang lemah walaupun dia sangat berdukacita pada hari ini ).
               
Ally mendengar jer kata-kata dari Behzad kerana die tidak menyangka akan terjadi perkara seperti ini. Ally “ saya faham perasaan awak, pliz la dengar dulu penjelasan saya, saya tahu awak sangat penat, dari kL ke Melaka hari ini. Tapi semua yang berlaku bukan kehendak saya, saya hargai awak datang dari jauh semata-mata hendak berjumpa saya, saya hargainya awak, tapi bukanlah niat saya hendak melukakan hati awak, saya ikhlas berkawan dengan awak dann  jujur dengan awak. Saya pon da kenal awak for a couple years and saya tahu perasaaan awak bila dikecewakan. Awak tahu tak tadi???saya pun mencari awak kesana kesini, melialau saya mencari, saya pergi ke pizza tapi awak tak ade, ok saya akui saya lambat tadi ke pizza coz ade saya ade urgent tadi dan terpaksa pergi cari barang wanita. Awak , saya tiba-tiba period tadi awak tahu tak??? Saya pergi cari barang tuh, awak tahu x?? Saya kene beli seluar baru and then nasib baik saya bawak cardigan saya leh cover seluar saya yang terkena darah. Plizz la awak faham keadaan saya and then saya sangat sakit tadi!!! Awak ingat saya nak ker semua tu berlaku hari ni!!! Saya tidak lah salahkan awak tapi apa yang saya cakap ni adalah kenyataan untuk hari ini awak. Mungkin saya tiba di pizza tu lewat sedikit tapi itu bukan kehendak saya.” Jelas Ally kepada Behzad dalam nada yang sayu.

Behzad terkesima mendengar kata-kata Ally. Perasaan menyesal menyelubingi dirinya kerana melemparkan kemarahannya yang palsu kepada Ally. “Ya ALLAH, apa yang aku dah buat hari ini, ini bukan aku, kenapa aku nak marah dia, kan aku sayang dia. AHH!!! Biarlah...” ujar Behzad sendirian. “ ok la awak, walau apa pun alasan awak saya tak kisah, saya nak tidur sekejap. Nanti kita bincangkan lagi. Awak pergi la rehat dulu dan pergi lah buat ape yang patut. Nset awak tuh kan rosak, pergi la beli baru guna duet awak sendiri. Saya sangat penat hari ini.” Ujar behzad dalam nada selamba. “ hmmmmm......macam tu jer????ok la awak kalau macam tuh.....assalamualaikum!!!” balas Ally. “waalaikumsalam”balas Behzad selamba.

Dalam keadaan berat meletakkan telefon, Ally merasakan serba salah kerana Behzad tidak seperti selalu, selalunya Behzad tak pernah berkata dengan nada yang tinggi dengannya, Behzad sangat lemah lembut orangnya didalam telefon, tetapi kenapa Ally terus tidak berhenti memikirkan tentang Behzad, Ally sebelum ini juz merasakan Behzad adalah kawan biasa sahaja, tetapi sekarang dia rasa risau apa-apa yang buruk akan berlaku pada Behzad, dia risau kalau-kalau Behzad sakit ker?demam ker???? “ ahhh!!! Kenapalah aku perlu fikirkan dia lagi. Dia ok jer tu, takkan ade ape-ape pun. Aku sure lah esok die akan tefon aku macam biasa.” Rungut Ally dalam hatinya. Malam itu , Ally tidak boleh tidur kerana memikirkan Behzad. Tiba-tiba Ally teringat satu peristiwa yang agak melucukan hatinya “ awak ni female ker shemale , suara awak menkonfiuskan saya la, saya kadang-kadang suara awak ni bagi seram bulu roma saya, hehehehhe “ itulah kata-kata dari behzad semnasa 1st Behzad telefon Ally sebelum  ini. Ally ketawa sendirian, dia sedar suaranya serak-serak basah itu akan selalu bagi lelaki keliru dalam telefon, “ suara aku yang kiut miut ni pun boleh die kate suara shemalesungguh sungai melaka la mulut Behzad tu kan” dengus Ally sendiri. “ aku pernah cakap kan kat die, hidup kita ini sukar diduga, kita tidak boleh mengharap sesuatu dengan harap yang besar dan juz bersyukur apa yang ada didepan mata dan menghargai, tapi ibu kata, jodoh ditangan tuhan, aku dah jatuh cinta ker dengan Behzad ni, aku tak pernah jumpa dia lagi, tadi baru nk jumpa banyak hal pulak, tapi die pun syok kat aku ker ha?? Ish aku tak kot, tak kan lah aku da terpikat dengan dia atas alasan dia datang sepoint-point nak jumpa aku, tapi kenapa aku perlu memikirkan si mamat ni ha???ahhhhhh!!!!!!!! tensen..gambar je pon aku pernah tengok , tapi aku memang suke tengok muke die pun yang agak kiut and jambu and then video die dengan housemate die yang kelakar and pasan nak jadi penyanyi tu...hahahahahaha.....kelakar la mamat tu. Aku sure aku da suke pada die. Wah!!!inikah cinta???hehehehhehe....” ujar Ally sambil tersenyum malu dan terus melelapkan matanya.

“UCIKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!  Mia nak ni taw, angan intak alik kt Mia, ni Mia yang unye, cape uri ia oce aww...” ujar Mia dalam nada pelat pada Behzad. “ Mia pergi main kat luar, jangan kacau Ucik nak tidur”ujar Behzad.  ( Ucik ialah singkatan dari Uncle Cik so nak senang panggilan nye jadi lah ucik ). Kerana malas untuk berfilkir apa-apa, Behzad terus mengkakukan dirinya untuk bertindak tidak mempedulikan anak fruitnye itu. Behzad yakin dia sangat mencintai Ally dan dia bertekad tidak akan mengulangi kelemahannya lagi iaitu terlalu lemah menghadapi wanita. Tetapi sikapnya yang sangat caring itu lah yang selalu membuatkan dia jatuh ke dalam lubang yang dicipta cinta sendiri. Tiba-tiba Behzad ketawa sendiri mengenangkan peristiwa siang hari tadi, dia teringat apabila semasa mencari Ally tadi die terlanggar dengan seorang perempuan yang sedang memegang plastik sedang tergesa-gesa keluar dari watson dan perempuan itu tanpa menolehnya. Dan dalam masa yang sama nset perempuan itu terjatuh diatas lantai dan terlerai begitu. Cepat-cepat Behzad tolong dan memberi pada perempuan itu, perempuan itu dalam keadaan malu dan tunduk dan wajahnya ditutupi oleh rambut yang panjang, sedikit pun tidak kelihatan wajah perempuan itu. “ kenapalah lah perempuan tadi tergesa-gesa kan, nak ke toilet agaknya tak pun die....die.....die..........??????” Behzad terhenti dari terus mengomel. “ eh!!!die Ally ker??aku perasan tadi dalam plastik die memang ade benda tu...memang benda tuh...memang!!! and then telefon die memang lerai tadik coz jatuh berlanggar dengan aku...aku rasa memang die la...mungkin die...YA ALLAH......” Behzad resah memikirkan perkara itu dan terus terlena dalam keadaan ternganga. =).

Terimbau semule kenangan diwaktu zaman persekolahan dimana Behzad yang seorang ceria berubah menjadi seorang yang dingin. Semuanya adalah gara-gara tamparan wanita yang telah menjatuhkan maruahnya dihadapan khalayak ramai. Salahkah aku menyayanginya??? Itulah ungkapan terakhir Behzad selepas peristiwa itu. “Kenapa perlu melakukan semua ini, aku hanya menyayangi dirinya sahaja, tidak perlulah dia menceritakan pada semua orang yang aku sukakan dia, aku juga insan biasa, aku hanya sayang dia dan sukakan dia.” Luah Behzad. Gara-gara suka menyakat rakan sedarjah Behzad sangat dikenali di sekolah dengan sikap selamba yang kadangkala membuatkan orang jelak dengan dia. Tetapi disebalik sikap itu dia adalah istimewa dari orang lain kerana dia suka menghiburkan semua orang dan sifat itu disalah ertikan oleh semua orang. Seorang yang suka tersenyum dan suka ketawa, ramai juga rakan kelas wanita yang lain suka akan perangainya yang agak make over dan sangat gila. Walaupun dia begitu, Behzad memiliki bakat sebagai seorang pelukis dan apa yang dilukis nya adalah unik kerana beliau hanya melukis dengan melakar sahaja dan tanpe menggunakan mase yang lame. Dan disitulah sebabnya kenapa dia juga disenangi oleh cikgu walaupun dia sememangnya agak nakal.


Nurin seorang gadis berkulit sawo matang, mempunyai mata yang besar, mukanya bujur sirih, hidungnya ala-ala anak kacukan arab pakistan. Seorang yang sangat cantik dan digilai lelaki dalam sekolah Behzad. Apa yang silap disini ialah Behzad telah jatuh cinta dengan Nurin tapi tidak amatlah dirahsiakan dari semua orang kerana agak mustahil untuk memiliki Nurin. Kebetulan pada tingkatan lima Behzad sekelas dengan Nurin dan Behzad sangat nerves semasa didalam kelas bila berhadapan dengan Nurin. Behzad yang suka ponteng sekolah dan hanya akan datang sekolah 3x seminggu iaitu kelas seni, pendidikan jasmani dan kelas matematik ( cikgu Rahmat akan mencari Behzad sepanjang masa kelas matematik jika dia tak ada dalam kelas ) telah datang sekolah tanpa ponteng hanya semata-mata kerana ingin melihat dan menatap wajah Nurin. Sangat bahagia jika dapat melihat wajahnya Nurin dan apa sahaja program yang Nurin sertai Behzad akan turut serta walaupun program itu hanyalah program sukarela dan tidaklah wajib disertai hanyalah kerna Nurin Alaisyah binti Daniel Haikal.

No comments: